Ekonomi

McDonald’s satış büyümesinde yavaşlamaya hazırlanıyor

McDonald’s (NYSE:MCD) Corporation’ın (NYSE:MCD) Salı günü açıklayacağı ilk çeyrek sonuçlarına göre, üst üste dördüncü çeyrekte de satış büyümesindeki düşüşün devam etmesi bekleniyor. Bu eğilim, düşük gelirli tüketicileri tekrar dışarıda yemek yemeye çekmek için mücadele eden ABD fast-food zincirlerinin karşılaştığı zorlukları gösteriyor. Analistler, düşük gelirli tüketicilerden gelen trafiği geri kazanmayı amaçlayan agresif indirimler nedeniyle sektörün sürekli negatif trafik ve ortalama hesaplar üzerinde baskı göreceğini tahmin ediyor.

Bu zorlukların ortasında McDonald’s, bütçe bilincine sahip müşterileri çekmek amacıyla 1$, 2$ ve 3$ fiyat noktalarında ürünler sunan Dolar Menüsünü tanıtıyor. Benzer şekilde, Wendy’s (NASDAQ:WEN) yakın zamanda uygulama tabanlı siparişlerde sadece bir dolara belirli ürünleri tanıttı ve Taco Bell Ocak ayında bazı burrito ve tacoların 3 dolar veya daha düşük fiyatlı olduğu yeni Cravings Value Menüsünü tanıttı.

Bu çabalara rağmen, kısmen Ocak ayındaki olumsuz hava koşulları ve yüksek enflasyondan etkilenen dengesiz tüketici harcamaları nedeniyle yılın başlangıcı McDonald’s için durgun geçti. Wall Street analistleri, indirimlerin yılın geri kalanında sektör genelinde yaygın bir strateji olarak kalabileceğini öne sürüyor.

McDonald’s’a yapılan ziyaretlerin Ocak-Mart döneminde %2,4 oranında arttığı bildirildi. Buna karşılık, Placer.ai’nin verilerine göre, Taco Bell %3,8’lik bir artış yaşadı ve Chipotle (NYSE:CMG) trafiğinde %10’luk önemli bir artış gördü.

McDonald’s’ın satışlarının, İsrail-Hamas çatışması ve Çin’deki durgun talepten etkilenen Uluslararası Gelişim Lisanslı Pazarlar segmentinden de etkilenmesi bekleniyor.

Bu eğilimlerin ardından, en az beş aracı kurum Nisan ayında McDonald’s hisseleri üzerindeki fiyat hedeflerini düşürdü. Şirketin hisseleri yılbaşından bu yana Starbucks’ın performansına benzer şekilde yaklaşık %8 oranında gerilerken, Chipotle’ın hisseleri yaklaşık %40 oranında yükseldi. Yum Brands ve Wendy’s hisseleri ise sırasıyla yaklaşık %8,5 ve %3,4 oranında yükselmiştir. McDonald’s’ın da dahil olduğu S&P 500 Restoranlar endeksi aynı dönemde %0,88 oranında artarak S&P 500 endeksinin yaklaşık %7’lik yükselişinin gerisinde kaldı.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

McDonald’s’ın ilk çeyrekte küresel aynı mağaza satışlarında %2,36’lık bir artış kaydetmesi beklenirken, hisse başına kazanç (EPS) 2,72 dolar olarak öngörülüyor. McDonald’s’ın ardından, Yum Brands’in ilk çeyrekte dünya çapında aynı mağaza satışlarında %0,34’lük bir artış ve 1,20 $’lık bir EPS bildirmesi bekleniyor.

LSEG verilerine göre, McDonald’s 38 analistten ortalama “satın al” notu alırken, medyan fiyat hedefi 325 dolar. Yum Brands, 29 analistten ortalama “tut” notu alırken, medyan fiyat hedefi 145,04 dolar.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu